SLATKO OD DUNJA

Kada je jesen vec uveliko pokucala na vrata, rekoh suprugu da mi nabavi dunje, jer zelim da napravim dooosta slatkog  i nesto dzema od dunja. Kad sam mislila dosta dunja, nisam ni sanjala da mi je suprug narucio ni manje ni vise nego 50 kg svezih dunja!!!😱 Ljudi moji! Pomislih koliko ce mi vremena trebati da to sve ogulim( poznato je to da su dunje jako tvrde vocke cudnovate)☺, da naseckam, skuvam.... Bitno je da sam se naoruzala strpljenjem i krenula!
Mera koju sam na kraju dobila je:


8kg naseckanih dunja na kocke;
5kg secera;
3 vanilin secera;
malo vode (ja sam na ovu kolicinu voc stavila 2 case);
nekoliko kolutova limuna(ja sam koricu oljustila)


Kazu, koliko dunja, toliko secera, ali je meni nezamislivo da stavim vise secera!

Priprema:
U vecu serpu staviti vodu, dodati secer, kuvati desetak minuta. U to dodati naseckane dunje. Predlazem da se ne mesa cesto varjacom, vec da se serpa protrese, da se dunje ne bi raspale.
Kuvati na laganoj vatri uz povremeno protresanje serpe. Ja sam pred kraj dodala vanilin secer i kolutove limuna. Gotovo je kada se zgusne i kada se u serpi napravi trag kada promesate varjacom.
Tegle sam prethodno pripremila tako sto sam ih oprala u toploj vodi, i sat vremena pekla na sto stepeni. To uvek radim kada pripremam bilo sta sto ide u tegle, iz razloga sto se tako ubijaju sve bakterije koje su mozda ostale. Poklopce za tegle sam posebno iskuvala u serpici.
Sada kada je slatko gotovo, u vec prohladjene tegle sipati vruce slatko, i odmah stavljati poklopce,
Meni je od ove kolicine ispalo okruglo 10 punih tegli slatkog.
Ovako pripremljeno slatko vam moze dugo trajati.
Ili ipak nece, ako u kuci imate slatkoljupce kao i ja! ☺
Prijatno!

Коментари